Nieuws per 01-03-2023
Het lijkt een herhaling van zetten van een jaar geleden en in feite is dat ook zo.
Alleen zijn daar nu de verhogingen van de energieprijzen bij gekomen.
Bij een bedrijf dat ingevroren dierenvoeding produceert, hakken die er flink in. Niet alleen bij BIBI zelf, maar ook bij de toeleveringsketen.
Daardoor is het ook voor BIBI nodig om de stijging van de energieprijzen door te berekenen in de verkoopprijzen.
Dus net als iets meer dan een jaar geleden zijn zowel de inkoopprijzen (waar wij mee te maken hebben) als de adviesverkoopprijzen (waar jij mee te maken hebt) flink gestegen.
De prijsstijging geldt per vandaag.
En net als bij alle voorgaande prijsverhoging blijft onze prijs lager dan de verkoopadviesprijs.
Dat heeft voor een deel te maken met het minimum bestelbedrag dat wij aanhouden (€ 45).
Maar voor een veel groter deel doen we dit om te zorgen dat het uitstekende en heerlijke versvoer van BIBI voor zoveel mogelijk mensen (en dus voor hun dieren) bereikbaar blijft!
(We hebben voor het eerst de adviesprijzen zichtbaar gemaakt in de webwinkel. Zo kun je zelf zien hoeveel lager onze prijzen liggen.
Helaas denkt de webwinkel daardoor dat het een ‘actie’ is. Dat is niet zo!!
Zolang BIBI de prijzen niet verhoogt, doen wij dat ook niet.)
[divider style=’full’]
Nieuws per 02-04-2022
We merken het allemaal al een tijdje: de prijzen stijgen. In de supermarkt. Bij de pomp.
Waar niet, eigenlijk?
Tot vandaag was het antwoord daarop “Bij BIBI!”
Helaas is ook BIBI nu op het punt aangekomen dat het nodig is om de stijging in de prijzen voor de grondstoffen door te berekenen in de verkoopprijzen.
Dus net als iets meer dan een jaar geleden zijn zowel de inkoopprijzen (waar wij mee te maken hebben) als de adviesverkoopprijzen (waar jij mee te maken hebt) flink gestegen.
De prijsstijging geldt per vandaag.
Net als bij alle voorgaande prijsverhoging blijft onze prijs lager dan de verkoopadviesprijs.
Dat heeft voor een deel te maken met het minimum bestelbedrag dat wij aanhouden (€ 45).
Maar: voor een veel groter deel doen we dit om te zorgen dat het uitstekende en heerlijke versvoer van BIBI voor zoveel mogelijk mensen (en dus voor hun dieren) bereikbaar blijft!
(We hebben voor het eerst de adviesprijzen zichtbaar gemaakt in de webwinkel. Zo kun je zelf zien hoeveel lager onze prijzen liggen.
Helaas denkt de webwinkel daardoor dat het een ‘actie’ is. Dat is niet zo!!
Zolang BIBI de prijzen niet verhoogt, doen wij dat ook niet.)
[divider style=’full’]
Nieuws per 16-02-2021
We hadden het graag anders gezien, maar het is zoals het is: BIBI verhoogt zowel de inkoop- als de adviesverkoopprijzen met ingang van 1 maart.
Nogal fors, dus ook dit keer vangen wij een flink deel van de stijging van de verkoopadviesprijs op.
Zo zorgen we er samen voor dat onze honden en katten deze kwalitatief uitstekende en overheerlijke versvoeding kunnen blijven eten.
[divider style=’full’]
Nieuws per 15-12-2020
Goed nieuws: Canis Naturalis valt onder de uitgezonderde detailhandel!
En terecht natuurlijk. ?
Je kunt dus ondanks de met ingang van vandaag verzwaarde maatregelen gewoon je bestellingen blijven doen. ❤️
Check de pagina met de leverdatums voor de eerstvolgende in het nieuwe jaar – hopelijk tot dan!
[divider style=’full’]
Nieuws per 23-11-2020
Het is een tijd stil geweest op deze pagina. En dat had een hele normale reden: “geen nieuws, goed nieuws”.
Er is in de tussentijd NIKS veranderd in de prijzen, er is NIKS veranderd in de momenten en manier van levering.
En er is natúúrlijk NIKS veranderd aan de super kwaliteit van het voer.
Dus hopelijk “tot ziens op één van de leverdagen!” ?
[divider style=’full’]
Nieuws per 27-01-2019
Het zat er al een tijdje aan te komen, maar nu heeft BIBI – na de BTW-stijging – sinds jaren de inkoopprijzen aangepast.
Dat niet alleen: ze hebben een aardige inhaalslag gemaakt.
In de tussenliggende jaren – sinds eind 2014! – hebben ze namelijk de gestegen grondstofprijzen zelf opgevangen.
En dat kon natuurlijk ook niet eindeloos goed gaan.
Net als bij alle eerdere prijsstijgingen sinds het bestaan van Canis Naturlis, hebben we ook dit keer een deel van de prijsstijging voor onze rekening genomen.
En ondanks dat de verkoopprijzen met ingang van de maand februari met minstens een eurodubbeltje per verpakking verhoogd zijn, zijn ze daardoor nog (ruim) onder de adviesprijs. ?
“Samen komen we er wel.” ?
[divider style=’full’]
Nieuws per 27-12-2018
De laatste leverdag van 2018 is gekomen en gegaan.
Maar voordat ik je de beste wensen voor het nieuwe jaar doe, nog even dit:
We hebben van de fabrikant nog niks gehoord over een (verdere) prijsstijging per 1 januari, maar … de BTW die in de prijs van alle BIBI-producten zit, stijgt per 1 januari van 6% naar 9%.
Al vanaf het moment dat wij Canis Naturalis hebben overgenomen (01-01-2009) is het minimum orderbedrag € 40 geweest.
We hebben dat met passen en meten al die jaren gelijk kunnen houden. Maar met deze laatste stijging, hoe klein ook, lukt ons dat niet meer.
Met ingang van 1 januari passen we daarom het minimum orderbedrag aan naar € 45.
Maar er is ook vrolijk stemmend nieuws!
Als je nog vóór 1 januari je bestelling voor leverdatum 12 januari plaatst (én betaalt), gelden nog gewoon ALLE voorwaarden van 2018:
• BTW 6%
• minimum orderbedrag € 40
Mocht ik je vóór 2019 niet meer ‘spreken’: ik wens jou en je hond(en) en/of kat(ten) een gezellige, veilige jaarwisseling-met-zo-min-mogelijk-vuurwerkoverlast toe, gevolgd door een geweldig en gezond 2019!!!
[divider style=’full’]
Nieuws per 26-08-2018
De afhaaltijden op de leverdag bleken in de praktijk nét iets te krap te zijn. Eén klein dingetje dat tegenzat zorgde ervoor dat mensen al gauw 15 minuten stonden te wachten. En ik volledig gestresst met gierende banden de straat bij het afhaalpunt in kwam scheuren.
In goed overleg overleg hebben we daarom besloten dat vanaf 1 september de leveringen afgehaald kunnen worden tussen 11.00 uur en 11.45 uur.
[divider style=’full’]
Nieuws per 27-05-2018
De agenda met de leverdatums is weer bijgewerkt voor het komende half jaar. Tot en met november, dus.
In september gaan we van een welverdiende vakantie genieten. Het schema verschuift daardoor één week!
De laatste leverdag vóór onze vakantie is 1 september.
De eerste erna is 29 september – er zit dus 4 weken tussen.
Ga je rond die tijd zelf ook op vakantie?
Plan je bestellingen dan goed, eventueel in/na overleg met ons.
[divider style=’full’]
Nieuws per 22-02-2018
Op bepaalde vlakken is er weinig nieuws: het voer is nog steeds van dezelfde hoge kwaliteit, de prijzen zijn (nog!) hetzelfde.
Maar op een ander vlak is er wel iets veranderd: de locatie waar we het door jullie bestelde voer kunnen afhalen.
Onder normale omstandigheden kunnen we daar pas vanaf 10.00 uur terecht. En dat heeft natuurlijk gevolgen voor het tijdstip dat jullie je bestelling in Zevenhuizen kunnen ophalen.
De afhaaltijd is daarom met ingang van 23-02-2018 officieel tussen 10.45 uur en 11.30 uur.
We hebben gelukkig van de fabrikante de toezegging dat we bij zomerse temperaturen andere, wat koelere tijden kunnen regelen. 🙂
[divider style=’full’]
Nieuws per 17-09-2017
Het is een rare zomer …
Niet alleen vanwege het weer, maar ook vanwege vakantieplannen. Die in het water vielen, die alsnog veranderden, die in minder voor de hand liggende perioden plaatsvonden/-vinden.
Niet alleen van onszelf, maar ook van klanten.
We zijn daarom aan het puzzelen geslagen en hebben – voor zover we kunnen nagaan – een leverschema opgesteld dat al die dingen opvangt.
Komt daardoor jouw planning nou net in de knel? Stuur even een berichtje, dan regelen we dat ook gewoon. 🙂
[divider style=’full’]
Nieuws per 11-03-2017
Deze leverdag was er eentje van uitersten, van dingen die tegen zaten en mensen die meewerkten.
Om te beginnen was er een eigenwijze e-mailclient, die de gedane bestellingen een week voor me verborgen had gehouden. Waardoor ik tot op het laatste moment dacht dat er géén bestellingen waren …
Daartegenover stond de fabrikante van BIBI, die letterlijk van honderden kilometers afstand heeft geregeld dat wij alsnog de spullen op konden halen.
Vervolgens was daar de navigatie, die we nodig hadden omdat we naar een andere afhaallocatie reden. En die op de snelweg liet weten dat we “over 10 meter …” de afslag moesten hebben. 10 Meter?!?
Afijn, een stukje omrijden dus. En wat gebeurde er?
De brug ging open!!
Wat dan wel weer wat leuks te zien opleverde.
Bij de mooie nieuwe winkel van BIBI Diervoeding in Hoogvliet zijn we uitstekend en razendsnel geholpen. Er was zelfs tijd voor een lekker bakkie koffie.
Last but not least waren er natuurlijk nóg meer mensen die meewerkten: onze lieve klanten, die allemaal hun schema om konden en wilden gooien om hun bestelling later dan gepland af te halen.
En zo werd het alsnog een mooie dag. 🙂
[divider style=’full’]
Nieuws per 31-05-2016
Zo snel als dingen kunnen veranderen, zo snel kunnen ze dat gewoon nog een keer doen.
Dat is ook wat er bij ons gebeurde.
Omdat de eerdere aanpassing van het leverschema (zie het nieuws van 14 mei) ook voor anderen minder handig bleek, hebben we alles weer helemaal teruggedraaid.
Net als andere jaren verspringt het leverschema dus weer in september: de 4 weken tussen 2 leverdatums geeft een verspringing van 27 augustus naar 24 september.
We kunnen ons voorstellen dat dit met jouw vakantie nét onhandig uitkomt.
Zie je dat nu al aankomen? Neem dan op tijd contact met ons op, zodat we kunnen kijken hoe we je daar het beste mee kunnen helpen.
[divider style=’full’]
Nieuws per 14-05-2016
’t Lijkt misschien nog ver weg, maar met leverdagen om de 3 weken gaat de tijd snel. Zo snel, dat wij al ruim over de zomermaanden heen plannen. Over de vakantieperiode heen, dus
En in die periode zit – net als andere jaren – de uitzondering in het leverschema: 4 weken tussen 2 leverdatums.
We verspringen dit jaar van 25 juni naar 23 juli.
We kunnen ons voorstellen dat dit met jouw vakantie nét onhandig uitkomt.
Zie je dat nu al aankomen? Neem dan op tijd contact met ons op, zodat we kunnen kijken hoe we je daar het beste mee kunnen helpen.
[divider style=’full’]
Nieuws per 16-08-2015
Of het alleen het nieuwe verkoopbeleid van BIBI Diervoeding is of ook iets anders, feit is dat het aantal bestellingen in 2015 drastisch is teruggelopen. Dat maakt het voor ons momenteel niet rendabel om elke 2 weken uit te blijven leveren.
Vanaf 26 september zullen de leverdagen daarom elke 3 weken plaatsvinden.
De nieuwe leverdatums staan voor de komende 6 maanden op de site, net als de bijbehorende uiterste besteldata.
Meer nieuws per 16-08-2015:
Nog één leverdag en dan is het zo ver: onze vakantie!!
Natuurlijk kan het dat je de inkoop van je voer net niet goed hebt uitgerekend. En je dus net tekort komt tot 26 september.
Gelukkig heb je dan een paar opties:
• je rijdt een keertje op en neer naar de winkel van BIBI in Hoogvliet;
• je bezoekt een keer een ander BIBI-verkooppunt;
• je overbrugt met een ander merk versvoer of een kwalitatief goede brok. Omdat je hond of kat een goede basis heeft, kan dat in principe helemaal geen kwaad. En op 26 september kunnen ze over het algemeen zo weer over stappen op BIBI.
Onze eigen Izzy viert al jaren vakantie bij een vegetariër en eet dan probleemloos 4 weken FarmFood. Of het door de BIBI komt of door onze aanwezigheid: ze is wel altijd weer blij om thuis te zijn. 🙂
Zien we jou niet op 29 augustus? Dan graag tot ziens op of na 26 september!
Tot slot hebben we een vraag aan jou:
We willen graag dat meer mensen BIBI Diervoeding leren kennen en nog liever dat ze daardoor/daarvoor klant worden bij Canis Naturalis. 🙂
Het blijkt dat er tussen ons (Zevenhuizen) en Amersfoort geen enkel BIBI-verkooppunt is!
Daarom gaan we onze promotie-activiteiten in eerste instantie richten op het gebied van Zevenhuizen tot en met Gouda.
Maar … en daar komt ‘ie … we kunnen jouw hulp goed gebruiken!
Ken jij iemand die interesse heeft in BIBI Diervoeding? Wiens hond of kat bij het eten van BIBI voordeel kan hebben?
Geef diegene dan één van onze visitekaartjes met jouw persoonlijke ‘aanbrengcode’ en bezorg daarmee de ander EN jezelf een voordeel! Hier lees je welke voordelen dat ook alweer precies zijn.
Heb je geen visitekaartjes meer van ons en/of ben je jouw persoonlijke kortingscode kwijt? Stuur ons even een berichtje, dan mailen we je code zo snel mogelijk naar je toe.
[divider style=’full’]
Nieuws per 10-01-2015
Helaas, helaas: als gevolg van doorgeslagen regeldrift mag Fytomix niet langer geleverd worden. Wij consumenten zouden er – door slechte keukenhygiëne (??) – zomaar ongelooflijk ziek van kunnen worden. Of zo. Vinden ‘ze’. Zeg maar.
De al bij BIBI aanwezige grondstoffen moesten vernietigd worden, voorraden mochten bij een volgende controle niet meer aanwezig zijn op straffe van hoge boetes. Als gevolg van die verplichtingen is Fytomix bij deze voorgoed van de markt verdwenen.
Lang leve Europa …
[divider style=’full’]
Nieuws per 10-01-2015
De kop is eraf: de eerste leverdatum van het jaar is achter de rug. We hopen dat jullie fijne feestdagen en een ook voor de honden en katten prettige jaarwisseling hebben gehad.
De levering van de Fytomix moet, met een nieuwe leverancier, beter gaan. Maar ook dan zal de leverbaarheid afhangen van het seizoen – er zijn nou eenmaal seizoenen dat er ‘ineens’ een stuk minder schapen zijn …
De verpakking blijft voorlopig zoals jullie ‘m de laatste tijd hebben kunnen zien. Niet meer in rollen, maar in rechthoekige, doorzichtige verpakkingen. Dat heeft te maken met een ‘slechte samenwerking’ tussen de verpakkingen/verpakkingsmachine en de vrij grove samenstelling van de Fytomix.
Ach, zolang wij dit ‘overheerlijke’ spul aan onze honden kunnen voeren, hoor je ons niet klagen. Toch? 😉